VEELGESTELDE VRAGEN
ALGEMEEN
Hoe kan ik een (e-mail)adreswijziging doorgeven?
Bent u verhuisd of heeft u een nieuw e-mailadres? Als u een account heeft op de website, dan kunt u inloggen en zelf uw gegevens aanpassen. Uw adres wordt dan automatisch ook in onze administratie aangepast. In andere gevallen kunt u de wijziging doorgeven via kassa@dekom.nl. Als u op de e-mailnieuwsbrief bent geabonneerd en deze op een nieuw e-mailadres wilt ontvangen, dan kunt u zich met uw nieuwe e-mailadres opnieuw aanmelden via de homepage of uw e-mailadres wijzigen in uw account op de website. Vanwege de antispamwetgeving kunnen wij dit niet voor u doen.
Naar wie kan ik een stageverzoek of open sollicitatie sturen?
De openstaande vacatures staan op onze website. U bent altijd welkom om een open sollicitatie te sturen naar: welkom@dekom.nl. Zodra wij een vacature hebben, raadplegen wij deze open sollicitaties.
Kan ik een theaterzaal of andere ruimte in DE KOM huren?
Jazeker! Neem hiervoor contact op met Rogier Franssen via telefoon: 030 605 57 97 of per e-mail: verhuur@dekom.nl. U kunt ook alvast een kijkje nemen bij de informatie voor (zakelijke) verhuur op onze website.
THEATERKAARTEN
Hoe bestel ik kaarten voor een voorstelling?
Theaterkassa: U kunt kaarten reserveren bij de theaterkassa via telefoon: 030 604 55 54 (bereikbaar op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 13.00 en 16.00 uur) of per e-mail: kassa@dekom.nl. Gereserveerde kaarten dienen binnen tien dagen afgehaald te worden.
Website: Via de website kunt u kaarten kopen en afrekenen via iDEAL. U kunt bij de meeste voorstellingen zelf uw stoelen selecteren.
Onze webwinkel werkt net iets anders dan u wellicht gewend bent. Als u een evenement aanklikt om daarvoor een bestelling te maken ziet u in uw winkelwagentje een '1' verschijnen. Dat betekent in dit geval dat u één evenement aan uw winkelwagen hebt toegevoegd. Als u dan naar het winkelwagentje gaat en op 'afrekenen' klikt krijgt u bij geplaceerde voorstellingen de mogelijkheid uw stoelen te kiezen in de zaalplattegrond. Daarna kunt u het type verzending bepalen en afrekenen.
Rolstoelplaatsen: Als u rolstoelplaatsen wilt reserveren of als u andere specifieke vragen of wensen heeft, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de theaterkassa.
Waarom heb ik mijn kaarten nog niet ontvangen?
Als u via de website e-tickets hebt gekocht, dan ontvangt u deze, direct na de betaling, op uw e-mailadres. Deze tickets kunt u zelf printen.
Als u ervoor kiest om kaarten toe te laten sturen, dan ontvangt u deze in principe binnen een week. In de vakantieperiode kan dit wat langer duren. Koopt u kaarten voor een voorstelling die binnen een week plaatsvindt, dan worden de kaarten niet naar uw huisadres gestuurd, maar kunt u deze ophalen bij de theaterkassa.
Heeft u de kaarten na twee weken nog niet thuis ontvangen of heeft u de e-tickets binnen een uur nog niet in uw mailbox, neem dan contact op met de theaterkassa via telefoon: 030 604 55 54 (bereikbaar op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 13.00 en 16.00 uur) of per e-mail: kassa@dekom.nl.
Ik ben mijn theaterkaarten kwijtgeraakt. Wat nu?
Als u uw kaarten bent kwijtgeraakt kunt u ons bellen of een mail sturen naar kassa@dekom.nl. Wij sturen de kaarten dan per mail naar u toe.
Kan ik met de PODIUM Cadeaukaart betalen?
U kunt bij de theaterkassa (aan de balie en telefonisch) en online afrekenen met de PODIUM Cadeaukaart. Ook kunt u een PODIUM Cadeaukaart aanschaffen bij de theaterkassa van DE KOM of via de website van PODIUM Cadeaukaart. Koopt u kaarten via de website dan kunt u bij de betalingsmogelijkheden aangeven dat u met de PODIUM Cadeaukaart wilt betalen. Het eventuele restbedrag kunt u vervolgens via iDEAL of met een extra PODIUM Cadeaukaart betalen.
Ik heb kaarten voor een voorstelling, maar ik ben verhinderd op deze datum. Kan ik mijn kaarten omruilen?
Gekochte kaarten kunt u tot 48 uur voor aanvang van de voorstelling omruilen voor een andere voorstelling binnen hetzelfde seizoen. Hiervoor betaalt u €3,00 omruilkosten per reservering. Indien u liever niet ruilt maar kiest voor een tegoedbon, brengen wij €3,00 annuleringskosten per kaart in rekening. Hierbij geldt dat u tot uiterlijk 48 uur voor de voorstelling de kaarten kunt annuleren. De tegoedbon is vijf jaar geldig en deze kunt u zowel online als aan de theaterkassa verzilveren. Eerder gemaakte verzend- en boekingskosten worden niet gerestitueerd. Voor het ruilen van kaarten of het verkrijgen van een tegoedbon kunt u contact opnemen met de theaterkassa op dinsdag t/m vrijdag tussen 13.00 en 16.00 uur via 030-6045554.
Hoe laat is de voorstelling afgelopen?
Op de dag van de voorstelling staat op schermen in de entreehal en foyer de eindtijd vermeld en een eventuele pauzetijd. Het is lastig om van tevoren op de website te vermelden hoe laat de voorstelling is afgelopen omdat dit vaak niet ver van tevoren duidelijk is of nog kan veranderen.
Waarom betaal ik extra kosten bij mijn (online) bestelling?
Als u via de website kaarten of e-tickets bestelt of telefonisch/per e-mail kaarten reserveert, dan betaalt u altijd € 2,00 transactiekosten per bestelling. Dit bedrag dekt de kosten die worden gemaakt voor het verkoopsysteem, het websysteem, de financiële afhandeling, de betaalmethode en eventueel het vasthouden van de kaarten. Als u ervoor kiest om de kaarten op te laten sturen, dan betaalt u € 3,00 extra voor het printen, verpakken en verzenden van de kaarten.
Wat is precies het verschil tussen de verschillende rangen in de Rabobankzaal?
De prijzen van de diverse rangen zijn gebaseerd op de kwaliteit van de zichtlijnen. Op enkele plekken heeft u in sommige gevallen beperkt zicht op het podium. Dit is afhankelijk van de voorstelling en hoe de ruimte door de artiesten gebruikt wordt. Deze plaatsen staan op de zaalplattegrond aangegeven.
Op mijn theaterkaart/e-ticket staat 'inclusief pauzedrankje'. Wat nu als de voorstelling geen pauze heeft?
Bij de meeste voorstellingen is een pauzedrankje inbegrepen bij de prijs van een theaterkaart. Heeft een voorstelling geen pauze, dan kunt u tot een kwartier na afloop van de voorstelling een drankje halen. Op overige momenten kunt u uw drankje contant of per pinbetaling afrekenen bij de bar. Bij jeugd & familie-voorstellingen en gastvoorstellingen is meestal geen pauzedrankje inbegrepen bij de prijs.
Een voorstelling is uitverkocht, waarom kan ik op andere websites nog wel kaarten kopen?
Wij raden iedereen met klem af kaarten te kopen op onofficiële verkoopsites omdat het niet zeker (en vaak zelfs onwaarschijnlijk) is dat de sites daadwerkelijk kaarten hebben, kaarten die met winst doorverkocht worden officieel niet geldig zijn en omdat veel sites gewoonweg onbetrouwbaar zijn. Nog los van het feit dat u vaak een onredelijk hoge prijs betaalt. Wij werken absoluut niet samen met sites als TopTicketShop en zoals ook in onze algemene bezoekersvoorwaarden staat is het met winst doorverkopen van kaarten niet toegestaan. Op www.weetwaarjekoopt.nl vindt u meer informatie over doorverkoopsites.